zondag 14 september 2014

Super easy: kokosballetjes!


Daar ben ik weer met een heerlijk receptje!
Dit keer heb ik een leuke snack voor jullie. Hij is makkelijk te maken, lekker én gezond. Ik weet zeker dat je met deze snack goed gaat scoren bij je vrienden (als ze tenminste van kokos houden) ;)
Of, wat dacht je van een leuk filmpje kijken met deze lekkere balletjes als snack? Veeeel gezonder (en lekkerder) dan een zak M&M's!



Kokosballetjes


Ingrediënten voor ongeveer 10 balletjes:
  • 2 eiwitten
  • 1 cup kokosvezels (90 gram)
  • 1 el agavesiroop of honing


Verwarm de oven voor op 160 graden.
Doe de 2 eiwitten samen met de kokosvezels en siroop/honing in een kom. Meng deze goed door elkaar.
Leg op een bakplaat bakpapier. Kneed nu (ongeveer) 10 bolletjes van het mengsel. Goed aandrukken, anders vallen ze uit elkaar! Leg ze op de plaat en doe ze voor ongeveer 7 minuten in de oven, tot ze goudbruin zijn!

Eet smakelijk :)



Kokos, de een houdt er wel van en de ander niet. Ik ben zeker een liefhebber! Naast dat het je gerechten zo lekker tropisch maakt, is kokos heel gezond en heeft het vele gezondheidsvoordelen!
Wist je bijvoorbeeld dat kokos je vetverbranding verhoogt? Daarnaast is het ontstekingsremmend en heeft het een antibacteriële werking!
Kokos is erg vezelrijk en voedzaam, wat er voor zorgt dat je langer een voldaan gevoel hebt.
Ik gebruik vaak kokosolie om mijn eten in te bakken. Kokosolie kan beter tegen hitte dan bijvoorbeeld olijfolie, wat het nog beter maakt kokosolie te gebruiken. Echt een superfood dus, die kokos! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten