dinsdag 9 september 2014

Ontbijt idee: Oats Muffins met blauwe bessen


Een tijdje geleden maakte ik al een keertje havermout muffins, deze waren toen helaas niet heel goed
gelukt (jup er gaat ook wel eens iets mis! :P). Ik wilde het nog een keertje proberen!
Ik had nog een grote bak blauwe bessen liggen, dus het werden blauwe bessen muffins! Als je geen blauwe bessen in huis hebt, kan je er ook fruit naar jouw keuze in doen. Frambozen of stukjes appel lijkt me ook lekker! Of wat dacht je van stukjes pure chocolade of kokos?

In de avond de muffins in de oven, dan heb je een heerlijk ontbijtje de volgende ochtend! Als ontbijt neem ik 2 van deze muffins. Ze zijn lekker, makkelijk, gezond en snel!





Oats muffins met blauwe bessen


Ingrediënten voor 8 muffins:
  • 2 eieren
  • 1 banaan
  • 100 gram bosbessen
  • 100 gram havermout
  • 2 el yoghurt
  • 2 el kokosolie
  • 3 tl bakpoeder
  • 2 tl kaneel
  • Eventueel wat honing of andere zoetstof


Verwarm de oven voor op 180 graden.
Klopt de eieren luchtig. Voeg tijdens het kloppen de kaneel, olie en bakpoeder toe. Eventueel kun je nu ook de honing/zoetstof er aan toe voegen.
Prak de banaan fijn en voeg deze toe aan het mengsel. Voeg ook beetje voor beetje de havermout toe, terwijl je het beslag blijft kloppen. De yoghurt voeg ik nu ook toe, door de yoghurt drogen de muffins niet uit. Als laatste roer je de bosbessen er doorheen.

Het beste vind ik om siliconen muffinvormpjes te gebruiken, omdat ik minder goede ervaring heb met papieren vormpjes (de muffin blijft er in plakken en wordt een rommeltje).

Doe het mengsel in de vormpjes en zet ze voor ongeveer 20 minuten in de oven. Check even met een saté prikker of de muffins gaar zijn. Als de prikker nat terugkomt, moeten ze nog eventjes de oven in! Enjoy! :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten