dinsdag 4 maart 2014

Smoothie: Peer, Avocado en Hennepzaadjes

In een vorige post vertelde ik al dat ik naar de Haagse Markt was geweest en met twee tassen vol fruit, groente en noten thuis kwam! Onder andere avocado, peren en hennepzaadjes kocht ik daar.
Meestal blijft het fruit niet zolang goed, dus het was tijd om er eens iets mee te maken! Zo kwam ik op deze heerlijke smoothie! De avocado maakt de smoothie heerlijk romig en de peren lekker fris en zoet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf even aan de smaak moest wennen, maar na een paar slokken is hij heerlijk! En uiteraard super gezond! :)



Peer-avocado-hennep Smoothie


Ingrediënten voor 2 personen:
  • 2 peren
  • halve avocado
  • 2 tl hennepzaad
  • 2 glazen water

Alles in stukken snijden en dan blenden maar! :)


Weetjes:
Avocado is een vettige fruitsoort. Het heeft een hoog vetgehalte (30 procent) maar dit zijn gezonde vetten. Het bevat vooral oliezuur, dat is een enkelvoudig onverzadig vet dat gunstig is voor het cholesterol. Naast goede vetten, bevat de vrucht ook veel vezels, vitaminen (A, B1, B2, B6, B11, C, E) en mineralen (kalium, magnesium). De avocado zorgt voor een snel herstel na sporten en is erg goed voor de huid. 

Hennep is een van de oudst bekende medicinale planten ter wereld. Hennepzaad bestaat voor twee derde deel uit een zeer hoge kwaliteit eiwit, die heel goed opneembaar is door ons lichaam. Je krijgt er energie van. Naast sojabonen is hennepzaad het rijkst aan eiwitten. Hennepzaad is alleen veel beter verteerbaar dan sojabonen. Eiwitten zorgen onder andere voor onze spieropbouw en uithoudingsvermogen. Hennepzaad bevat ook aminozuren. Deze zijn onder andere nodig bij de aanmaak van serotonine, onze gelukshormoon. 
Vitamines en mineralen zitten er ook genoeg in! Onder andere: fosfor, calcium, kalium, magnesium, zink, ijzer, vitamine E, C en de B's. De B vitamines staan bekend om de vitaliteit die zij geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten