dinsdag 18 maart 2014

Enchilada's met kip, daar krijg je nooit genoeg van!

Eén van mijn favoriete gerechten: enchilada's. Heerlijk! Ik houd echt van die tortilla's gevuld met kip, ui, knoflook en tomatensaus en niet te vergeten: wat jalapenos voor de pittige smaak. Die crème fraîche die er over heen gaat... en dan die geraspte kaas... beter kan haast niet! Oef, jummie als ik er aan denk krijg ik al water in mijn mond van. Ik vraag me af of enchilada's ooit mijn neus uit komen. Ik denk het eigenlijk niet! Kan haast niet :)
Nog nooit enchilada's gegeten? Probeer het eens! Het is simpel klaar te maken en is ook vrij snel klaar.



Enchilada's met kip


Ingrediënten voor 2 personen:

  • 1 kipfilet
  • 4 tortilla's
  • 1 ui
  • 1 tomaat
  • 1 blikje tomatenpuree (zo een van een paar cent)
  • 3 teentjes knoflook
  • 1 bekertje crème fraîche
  • Jalapenos, naar smaak
  • Geraspte of restjes kaas
  • Kippenbouillon
  • Witte peper en zout, naar smaak
  • 2 tl komijnpoeder
  • 2 tl paprikapoeder
  • 1 tl cayennepeper
  • 1 tl knoflookpoeder
  • 1 tl uienpoeder
  • Snufje kaneel


Verwarm de oven voor op 200 graden.
Kook in een pannetje met kippenbouillon de kip in 8 minuten gaar.
Laat de kipfilet eventjes afkoelen en snijd het in dunne reepjes.
Snipper de ui, snijd de tomaat en knoflook fijn.
Meng in een schaaltje de tomatenpuree met de kruiden en peper en zout.
Verdeel de tomatenpuree over de tortilla's en smeer ze in. Verdeel de kip reepjes over de tortilla's, leg deze een beetje aan de zijkant (is handiger voor het oprollen!) Beleg de tortilla's verder met de tomatenblokjes, ui, knoflook en wat jalapenos pepertjes naar smaak. Doe over elke tortilla nog een eetlepel crème fraîche, bewaar de rest voor straks.
Vet een kleine ovenschaal in met wat olijfolie. Rol de tortilla's op en leg deze in de ovenschaal. Giet een beetje van de bouillon over de tortilla's. Ik denk 3 eetlepels. Doe de creme fraiche tussen en over de tortilla's. Leg aardig wat kaas over de tortilla's en doe dan de ovenschaal voor ongeveer 15 minuten in de oven. Ze zijn klaar wanneer de kaas lekker gesmolten en een beetje bruin is :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten