maandag 10 maart 2014

Een jummie ontbijtje met granaatappel!

Om eerlijk te zijn, ik had nog nooit een granaatappel gegeten. En om nog eerlijker te zijn: ik wist niet eens hoe het er uit zag of wat je er van kon eten. Het was voor mij daarom ook een hels klusje om de pitten uit de granaatappel te halen. Mijn god, ik ben wel een half uur bezig geweest met één helft.
Maar geloof mij, het is allemaal de moeite waard! Ik zelf vind de pitjes erg lekker en het is ontzettend gezond!


Hoe eet je een granaatappel?
Voor de mensen die net als ik nog nooit een granaatappel gegeten hebben, leek het me handig om even uit te leggen hoe je in vredesnaam zo'n ding eet.
1. Je snijdt de granaatappel door midden met een scherp mes.
2. Je legt de gehalveerde granaatappel met de pitten naar beneden en de schil omhoog.
3. Met een houten lepel kun je nu de pitten er uit slaan.

Niet dus. Bij mij lukte dat in ieder geval niet, geen idee waarom niet! Maar zo zou het wel moeten.
Ik sneed de granaatappel door vieren en brak de stukken. Hierdoor gingen de pitten makkelijker los.
De pitjes zijn trouwens het gedeelte wat er gegeten wordt. De witte vliezen moet je verwijderen, die zijn niet lekker. Kijk trouwens uit voor je kleding, want het vlekt nogal en je krijgt het niet meer uit je kleren!


Ontbijtje met granaatappel


Je hebt er maar 4 ingrediënten voor nodig, namelijk: Griekse yoghurt, goji bessen, lijnzaad en granaatappelpitten. Voeg in een kommetje Griekse yoghurt een hand granaatappelpitten en een eetlepel goji bessen. Strooi daaroverheen nog wat lijnzaad en je begint de dag lekker en gezond! :)


4 opmerkingen:

  1. jaaaa granaatappel is ZOO lekker idd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt heerlijk! Weet jij nog een leuk receptje er mee? :)

      Verwijderen
  2. Hier in Spanje gebruiken veel mensen het door de salade :) en ik doe t vaak 's ochtends door mn havermout.. als ik n specifiek receptje weet laat ik t je weten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door de salade ga ik ook eens proberen dan! En jaaa, door mijn ontbijtje is het echt lekker. Nog niet geprobeerd door de havermout, maar door de yoghurt is het iig jummie! Vanmorgen had ik gewoon yoghurt met goji bessen, granaatappelpitjes, wat kokosvezels en banaan. Was ook lekker :)
      Denk dat ik het morgen ga proberen door de havermout!

      Verwijderen