donderdag 20 februari 2014

Verrukkelijke groene pesto

Hoi lezers!

Net had ik al het recept van de "goddelijke" pesto-kip pasta gepost, nu is natuurlijk ook het recept van de pesto aan de beurt!
Ik had het nog nooit eerder gemaakt, nog nooit bij stil gestaan dat het eigenlijk heel leuk én simpel is om het te zelf maken. En geloof mij, wanneer je OOIT pesto zelf hebt gemaakt, wil je nooit meer een pesto uit een potje!





Eigenlijk was het moeilijkste gedeelte aan de pesto om Parmezaanse kaas te vinden. Dit is mij dan ook niet gelukt. In plaats van Parmezaanse kaas heb ik Grana Padano gebruikt, wat ook prima bruikbaar was! Het verschil tussen al die kazen moet ik ook maar eens gaan onderzoeken... Wat heb je er toch een hoop!


Verrukkelijke groene pesto

Ingrediënten:

  • Een plantje basilicum
  • 2 teentjes knoflook
  • 3 eetlepels pijnboompitjes
  • 50 gram Grana Padano
  • Olijfolie


Bereiding:

Pluk de basilicumblaadjes en maal deze in een vijzel fijn. Voeg de knoflookteentjes toe en meng dit met de basilicum terwijl je fijn blijft malen. Voeg dan ook de teentjes knoflook toe en wat Grana Padano. Blijf malen en voeg steeds wat meer Grana Padano toe. Voeg als laatste een beetje olijfolie toe, door de olijfolie wordt het dunner en smeuïger. Voeg olijfolie toe totdat het de gewenste dikte heeft bereikt.

Je kunt de pesto het beste in een afsluitbaar en schoon potje bewaren. De pesto is een maand houdbaar wanneer je er nog een extra scheutje olijfolie boven in het potje doet! 

2 opmerkingen: