vrijdag 28 februari 2014

Gezond: Veggie omelet

Hey! 
Ik ben een beetje zenuwachtig op dit moment, want ik ga straks (om 16:00 uur) voor het eerst aan Bikram Yoga doen! Dat is yoga in een ruimte van 40 graden, dus dat wordt heerlijk zweten. Ben erg benieuwd! Ook omdat ik nog echt een beginner ben en totaal niet lenig ben ofzo.... Ach ik zie het wel! :D

Ik heb weer een heerlijk gezond ontbijt/lunch recept voor jullie :)
Een omelet met groente! Heerlijk :D Ik had dit keer wel een simpele gemaakt (want groente was op), maar je kunt er zoveel groente in doen als je wilt natuurlijk :) Beetje kruiden er bij en het is klaar!



Veggie Omelet

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 2 eieren
  • Handje prei
  • Klein uitje
  • Handje champignons
  • 1 tl cayenne peper
  • 1 tl paprika poeder
  • 1 tl knoflookpoeder
  • Zout en peper
  • Eventueel: gedroogde chilipeper

Snijd de prei, ui en champignons in plakjes. Bak deze eventjes in een beetje olijfolie.
Kluts in een kom de 2 eieren met de knoflookpoeder, paprika poeder, cayenne peper en een beetje zout en peper. Giet dit over de groente heen. Doe een deksel op de pan en laat even bakken. Probeer na een paar minuutjes of je de omelet kunt omdraaien en bak hem op de andere kant ook eventjes.
Lekker op een bruine volkoren boterham! (helaas was dat bij mij op en nam ik een sneetje Turks brood)

Omdat ik wel van pittig houd, strooide ik er nog wat gedroogde chilipeper ringetjes over heen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten